Uleiuri auto

Uleiurile pentru lubrifierea motoarele auto sunt concepute atat pentru motoarele de generatie mai veche cat si pentru cele de ultima generatie, uleiuri avand agremente ale celor mai mari producatori din lume. Gama de uleiuri de motoare cuprinde, fara a se limita la acestea, uleiuri monograd si multigrad, minerale, semisintetice si sintetice. Acestea corespund claselor SAE, standardelor API si ACEA, pentru fiecare tip in parte, aceste date regasindu-se in fisele tehnice pentru fiecare produs.

Uleiurile de ultima generatie asigura un consum redus de carburant, o curatenie si o protectie interioara desavarsita a motorului, o periodicitate de schimb ridicata, ceea ce conduce la economii mari in ceea ce priveste costurile cu intretinerea lor. De asemena fiecare ulei are stipulat in fisa tehnica agrementul productorului motorului care a aprobat specificatiile uleiului respectiv: VW, AUDI, PORCHE, BMW, Ford, Renault (pentru turisme) si MAN, MB, Volvo, Scania, CAT, MTU, Cummins (pentru autocamioane si utilaje constructii) sau John Deere, Case, Fiat, Allison, Massey Ferguson, Ford, Komatsu (pentru utilajele agricole).

ULEIURI 2T SI 4T

Uleiurile 2T sau 4T sunt destinate motoarelor de capacitate mica si anume motoscutere, motociclete, motoare mici agricole, motocositoare, drujbe, ambarcatiuni de mici dimensiuni, fluviale sau maritime si de agrement. Uleiurile 2T sunt lubrifianti moderni pentru prepararea separată, sau nu, a amestecului pentru motoarele în doi timpi folosite pentru scutere, motoare mici agricole, răcite cu aer sau apă. Respecta cerintele API TC.

De asemenea exista lubrifianti sintetici biodegradabili, destinati motoarelor moderne în doi timpi montate în afara bordului și alimentate prin injecție directă sau indirectă de combustibil. Utilizabil în sistemele cu pre-amestecare sau injecție, uleiuri ce respecta normele NMMA TC-W3® (registration number: RL-33202P).

Alt tip de ulei este cel 4T, un lubrifiant sintetic special, destinat motoarelor moderne în patru timpi montate în afara bordului. Uleiul este recomandat, în special, ambarcațiunilor propulsate cu jet de apă și ski-jeturilor, dar poate avea utilizări universale, chiar în cazul motoarelor dotate cu sisteme catalitice. Respecta cerintele NMMA FC-W Catalyst Compatible® (registration number: FC-00356P). Exista si uleiuri 4T, care sunt lubrifianți multigrad cu performanțe ridicate, realizați cu uleiuri de bază sintetice, pentru motoarele în patru timpi care echipează motocicletele. Satisfac cerințele utilizării pe șosea sau pe teren, răspunzând celor mai severe și variate condiții de operare cum ar fi temperaturile ridicate, la rulare pe șosea, sau temperaturile scăzute în condițiile utilizării cu porniri și opriri frecvente. Corespund cerintelor CCMC G4 (15W-50), CCMC G5 (10W-40) si JASO MA, MA2.

ULEI PENTRU TRANSMISII

Uleiurile pentru cutiile de viteze (transmisii) cuprind uleiurile pentru cutii de viteze manuale si automate (ATF – Automatic Transmission Fluid) dar si uleiurile pentru angrenaje diferentiale. Nivelele de performata pentru uleiurile pentru cutii de viteze manuale au fost puse in evidenta in anii 1950 prin introducerea standardului MIL-L-2105 (Norma militara din SUA), iar in anii 1960 de catre API (American Petroleum Institute) prin introducerea normelor GL (Gear Lubricant) respectiv API GL1 pana la API GL 5.

Pentru lubrifierea corespunzătoare a transmisiilor auto, uleiurile trebuie să îndeplinească anumite cerinţe, respectiv:

  • Reducerea frecării şi uzurii
  • Stabilitate la oxidare
  • Prevenirea coroziunilor şi ruginirii
  • Disiparea căldurii generate prin frecare
  • Asigurarea funcţionării corespunzătoare a ambreiajelor umede
  • Prevenirea spumării

Asigurarea cerinţelor de mai sus nu este posibilă decât prin utilizarea unor uleiuri de bază cu calităţi înalte, în care se încorporează o seriede aditivi specifici, cum ar fi: antioxidanţi, antiuzură, inhibitori de coroziune/rugină, antispumanţi, extremă presiune (EP), modificatori de frecare, amelioratori ai indicelui de viscozitate. Fluidele pentru transmisii automate – ATF (Automatic Transmission Fluids) trebuie să îndeplinească aceleasi cerinţesi fac obiectul unor specificaţii elaborate, la început, de către General Motors (DEXRON) şi Ford (MERCON), apoi şi de alţi constructori. Uleiurile ATF corespund cerintelor urmatoarelor specificatii: Dexron II D, DexronII E, Dexron III G, Dexron III H si celui mai nou Dexron VI.

ULEIURI AUTOTRACTIUNE

  • MOTOARE
    • Autoturisme comerciale
    • Vehicule agricole
    • Masinarii constructii
    • Ambarcatiuni
    • Motoare in 2 si 4 timpi
    • Vehicule navale
    • Vehicule cu sine
  • TRANSMISIE
    • Manuala
    • Automata